Stilla beundran

Träd150    Vass150    Hav150

Klarblå himmel när jag går mot havet. Julafton. Åtta grader varmt. Inte en flinga snö. Inte ens frost. Gräset växer grönt och frodigt. Trädens nakna grenar mot himlen. Julafton?

En öde parkeringsplats. Husvagnarna och sommarskratten är långt borta nu. Lukten från grillar i skymningen. Tomma sommarstugor men vägen slingrar sig fram som vanligt. Solstrålarna filtreras genom hög vass.

Går på stranden och det är helt vindstilla. Vackert slipad drivved och slingrande sjögräs. En ensam vit fiskmås fotbadar. Jag ser tassavtryck i sanden och en kvarglömd tennisboll. Alla konturer blir så mycket skarpare i solljuset. Snäckor, sand och stenar. Mönster i strandbädden.

Fotograferar och beundrar. Stillheten. Fotavtryck, jag är inte den förste här. Här på stranden som är min. Jag har inte sett havet på två månader. Och det är därför jag är här nu. För att gottgöra. Bli förlåten.
Vågorna skvalpar rogivande en bit ut. Det är lågvatten idag.


Kommentarer
Postat av: Vimbai

Hej och tack för hälsningen. Vilka underbara foton! Jag mådde inte bra i fredags men nu är det bara fint. Hoppas du hade en fin julafton! Okej.. jag brukar blanda ihop två av Pohls böcker, är Jag saknar dig, Jag saknar dig den om tvillingarna? För den älskar jag. Kram på dig

Postat av: C

Härliga bilder!
Gurka.. ja.. om man gillar gurka så :)
God jul förresten!

2006-12-27 @ 13:12:14
URL: http://arligheter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback