Nyckel



I handen har jag min bilnyckel som är så mycket mer än bara en nyckel. Frihet. Vuxenhet? Jag hämtade hem den lilla sötnosen i fredags. Jag älskar den och har redan hunnit drömma mardrömmar om att den blir stulen eller repad. Nyckelringen köpte jag när vi var i Stockholm i september. När jag såg den visste jag direkt att jag ville ha den på min blivande bilnyckel. Ordet puss är en synonym för R nu och jag vet att jag kommer att tänka på honom varje gång jag ser det. Mina naglar är kortklippta för det är så vi måste ha dem i jobbet.



Han har randiga tapeter i sitt nya sovrum. Grå bas med svarta lite oregelbundna ränder. Jag tycker mycket om hans val och jag tycker om att se hur ljuset faller över bergen och dalarna på ovansidan av min hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback