Tacksamhet

Sitter nu och kollar igenom bilderna från resan. Minnen kommer tillbaka. Konserterna jag var på, nätterna i staden. Vännerna som jag fick. Saknar. Har varit hemma tre dagar nu och nästan vant mig vid min lägenhet igen. Njuter av att kunna gå barfota på golvet och dricka kranvattnet och tystnaden utanför. Sånt som jag alltid saknar varje gång jag reser.
 
Ibland har jag saknat den där spralliga nykära känslan som jag upplevde så starkt den första månaden med R. Den har ersatts av något annat nu. Stabilitet kanske men jag tar ingenting för givet. Minns de andra gångerna då det inte slutade väl. Vill verkligen lära av mina misstag (för jag hade ju en del i det hela).
Nu när R och jag inte träffats på två veckor, då var vi som nykära igen. Det märktes så tydligt även om ingen av oss sa det högt; att vi uppskattade varandra så mycket mer. Närhet, beröring, leenden och blickar. Försiktiga, lite trevande kyssar som precis i början och vi låg länge och bara såg på varandra utan att säga något. Jag hade glömt bort hur varm hans hud kan kännas mot min kalla hand, doften av hans hår. Jag tycker om honom så oerhört mycket. Och jag är tacksam för varje ny dag jag får med honom. Jag hoppas att vi aldrig kommer att ta varandra för givet.

Efter två dygn tillsammans har han åkt hem till sig. Det är skönt att få vara ensam men samtidigt är det tomt efter honom. Ibland öppnar jag munnen för att säga något till honom men så kommer jag på att han inte finns här. Men saknaden och längtan är positiv för det dröjer inte två veckor till nästa gång. Och jag får tid till att packa upp ordentligt, granska foton och ringa kompisar. Det har regnat lite varje dag men jag njuter ändå av att jag har semester nu och inte har några måsten på min lista. Jag är så lugn och avslappnad i kroppen. Jag känner knappast att hjärtat slår, det går så sakta. Så långt ifrån all inre och yttre stress jag tyvärr känner när jag jobbar.



Kameran och ägarinnan i provhytt 6 juli 2008.


Kommentarer
Postat av: Vimbai

Tack för din kommentar! Glad att du verkar känna dig lugn och tillfreds. Är lite pirrig inför flytten nu men det känns spännande. Vore kul om du ville komma på inflyttningsfest sen. Skriver mer om det senare. Ta hand om dig. Kram

Postat av: Louisa

V: Jag har lämnat svar i din blogg.

2008-07-18 @ 00:44:07
Postat av: Raur

Visst är det härligt att kunna sakna och längta efter någon ibland. Jag tror att det behövs, eftersom det blir som du sa, att man uppskattar varandra mer då :)



Man får försöka lära sig att behålla den uppskattan man har för sin partner även då man ses mycket och alltid ta tillvara på de stunder man har tillsammans :)

2008-07-20 @ 18:42:46
URL: http://raur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback