Vaknar

Jag vill skapa, skriva, fotografera. Men jag har inte tid, har inte ro. Men det är så härligt att känna den där lusten i kroppen. En längtan efter något mer än att ligga ihopkrupen i soffan. Jag är inte längre rädd för att leva, vill möta folks leenden på bussen. Vill uppleva, känna smaka lyssna. Som om det vore för första gången.
Något vaknar inom mig, har växt länge och blir bara starkare. Just nu, ikväll, är det fullt tillräckligt för mig att veta att känslan finns där. Kreativitet, det kan vänta, får vänta till någon annan dag. Mitt liv kommer inte ta slut imorgon. Jag vill samla alla jag känner och krama dem hårt.

Kommentarer
Postat av: Robban

Man blir glad av att läsa när du skriver såhär!

Säg till när du vill ut på fotoexpedition.

//Robban

2008-01-07 @ 00:30:46
Postat av: Louisa

Tack R. Det är som om jag upptäcker nya saker hos mig själv varje dag.
När våren kommer kanske vi kan träffas och fotografera det vackra.

2008-01-07 @ 22:09:57
Postat av: Robban

*sjunger*

"Än så är det långt till vår..."

Jag hoppas på mer vinter först! Hoppas det blir en riktig snöstorm, för då skall jag fota! Massa rimfrost vill jag också fota!

Sedan får det gärna bli vår.

Måste vara underbart med sol i hjärta och sinne när den riktiga inte riktigt orkar med!

//Robban

2008-01-07 @ 23:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback