Muffinsmani

Fredagsbakning igår. Länge sen jag bakade hallonmuffins. Blev så sugen här om dagen när någon bjöd på kladdkaka på jobbet. Rörde ned hallonen och kokos i smeten. Estetiskt blev dem kanske inte så vackra men de smakade gott. Åt en tio stycken igår kväll vilket magen inte tyckte om. Minst fem till frukost. Idag har jag gjort hallonmuffins igen men en annan version där man lägger hallonen hela i formarna och sen fyller på med smet. Då syns det att det är hallon i och muffinsen blev lite vackrare. Riven vit choklad ovanpå men ska göra grövre flagor nästa gång. Hallonen tog slut innan smeten så jag improviserade med banan som fyllning i de sista formarna. Smakar riktigt bra. Är nu sugen på att testa blåbärsmuffins igen och äpple-kanel. Kanske kiwi. Möjligheterna är ju nästan oändliga. Men jag väntar nog tills nästa helg.  

Muffin20

        

Kommentarer
Postat av: Prinsessan

Mums, ser riktigt gott ut!

Postat av: Sigrid

mums!

2008-01-27 @ 12:10:44
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: Robban

Mmmmm...

2008-01-27 @ 20:44:34
Postat av: Louisa

Det finns fortfarande muffins kvar om det är någon som vill ha...

2008-01-27 @ 22:37:27
Postat av: Robban

Fortfarande? :)

2008-01-29 @ 00:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback