Kaneldoft

Med viss farmakologisk hjälp sov jag jättegott hela natten och vaknade bara svettig på slutet. Hade dock bitit mig i kinden så det var tre fläckar med blod på kudden. Känner mig så pigg, positiv och full av energi nu. Glad och upprymd över de beslut jag fattade i natt angående resan. Har redan hunnit tvätta, dammsuga och sandpappra en dörr. Nu har jag precis tagit ut äppelsmulpajen ur ugnen, det luktar förförande gott i hela lägenheten. Av kanel. Jag ska äta den med vaniljglass till. Solen skiner och det känns allmänt som en bra dag. Nu ska jag se om Brokeback Mountain, försöka njuta av den och inte tänka på allt det som gått förlorat.

Brokeback

Kommentarer
Postat av: Vimbai

tack för i fredags :)
vad tycker du om brokeback mountain? jag tycker den är väldigt bra men kommer ihåg att jag ändå blev lite besviken på den.. åtminstone andra halvan av den, älskar första. men hursomhelst spelar de ju otroligt bra. vilken talang.
hoppas energin och det positiva håller sig kvar hos dig :)

2008-02-03 @ 19:49:21
Postat av: Louisa

Tack själv! Jag håller faktiskt med dig om att andra halvan av filmen är något seg. Det är något litet som fattas. För mig kommer alltid Heath vara den där charmiga killen med rufsigt hår och stort leende (som i 10 things I hate about you). Men i Brokeback är han så jobbigt stel (speciellt mimiken) att jag vill skrika till honom att sluta upp med det där. Jag vill ruska om honom och be honom att vara sig själv igen. Men sen kommer jag snabbt över min frustration och inser hur svårt det måste vara med en sån rolltolkning. Att vara Ennis Del Mar både i kropp och själ. En roll som förtjänade en Oscarsnominering till skillnad från huvudrollen i en lättsam tonårsfilm. Som sagt, jag tror att han hade så mycket mer att ge.

Tänker på dig nu när du svävar bland molnen, många timmar, många tidszoner. Men det är det väl värt? Ta hand om dig.

2008-02-06 @ 21:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback