Efterarbete

För mycket tankar ikväll igen. De gnager och skaver mellan mina fyra vita väggar. Önskar de kunde tystna men de blir bara fler och mer högljudda inför natten. Vara i säng klockan tio noll noll fungerar aldrig. Men jag ska lägga mig nu och vill inte drömma om sunkiga rum i öde hus och kackerlackor stora som möss. Som i natt. Vaknade svettig.
Har sett på The Bourne Ultimatum ikväll och började tänka på Indien, scenerna från del två. Tog fram min dagbok som jag skrev under resan, läste vad som hände detta datum. Jag visste ungefär. Är så glad nu att jag skrev så mycket som jag gjorde då. Det blir som en sorts bearbetning i efterhand. Orden får mig att minnas precis. När jag bodde i det dragiga insektsrummet där små svarta kryp sprang över kudden på natten. Det var där jag började bli sjuk. Skulle besöka grottorna i trakten. Men allting blev så jobbigt. Ändå längtar jag tillbaka ofta. Vill ut och resa igen. Det finns så mycket att se. Det tar kraft, stora prövningar. Men ger perspektiv och minnen för livet. Så jag vill ha fler.

Re: 15 dec, 10 mars, 16 sept

Kommentarer
Postat av: Robban

Jag har bestämmt att jag skall börja fräscha upp mina språkkunskaper igen när jag kommer hem. Vore trevligt om man kunde prata med fler människor när man reser.

2007-09-24 @ 21:18:00
Postat av: Louisa

Något speciellt språk?

2007-09-24 @ 22:18:01
Postat av: Robban

Tja. Denna veckan så går jag och irriterar mig på att jag har tappat nästintill allt av min italienska. Detta eftersom jag är i Italien och håller kurs just nu. Förra veckan var jag i Spanien...spanska har jag också läst...och glömt det mesta. :( Sedan behöver väl tyskan sig en uppfräschningsomgång också. Språk är ju faktiskt ganska roligt. Särskilt roligt är det ju när man faktiskt kan prata med lokalbefolkningen när man reser. Reser gör jag ju ganska ofta ibland.

2007-09-26 @ 20:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback