Övertygelse

Vaknade 05 imorse och kände mig med ens helt klarvaken. Min första tanke var att jag önskade att jag fortfarande hade praktik. Mer än gärna hade jag gått upp vid den tiden om bara gröna kläder och instrument av glänsande stål hade väntat på mig. Jag längtade. Riktigt hungrade efter mer erfarenhet. Men tyvärr, ännu en skoldag och klockan ringde kallhjärtat klockan 07. Grupparbete. Lite mindre lidande än i förra veckan men det beror nog på att vi snart är klara och de flesta diskussionerna avklarade. Dock jätteintressant föreläsning i traumatologi. Slutade 18.

Mitt hopp går upp och ned. Ibland har jag en stark övertygelse om att allting kommer att ordna sig, att jag kommer att få drömjobbet och börja må bättre. Men sen kommer ofta tvivlet igen, timmar eller dagar senare. Oroliga nätter, det bultande hjärtat och rädslan varje gång telefonen ringer. Varför skulle dem vilja ha mig? Hur ska det här gå? Kommer det bli som förra sommaren och sommaren innan dess? Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Robban

Hur var dom sommrarna då?

//Robban

2007-05-09 @ 16:33:32
Postat av: Martina

Allt kommer bli jättebra Lisa! Du är ju jätteduktig på alla sätt! Kram

2007-05-10 @ 09:26:12
Postat av: Louisa

Tack M för uppmuntran!

2007-05-11 @ 00:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback