Biten

Myggor gillar mig. Eller så gillar dem buskarna utanför mina fönster och min solvarma altan. När de väl tagit sig in smyger de sig ljudlöst på mig under natten när jag sover. Det var igår jag märkte att jag hade två myggbett mitt på magen. Underligt ställe. Lite senare började det klia misstänkt baktill på höger axel och i spegeln kunde jag räkna till femton stycken myggbett, alla inom ett kvadratdecimeterstort område. Den lata myggan har väl stuckit mig och sen flyttat sig en halvcentimeter och stuckit igen och hållit på så tills den var mätt och nöjd.
Det brukar annars vara mina fötter och ben som blir bitna eftersom de är de delar som oftast hamnar utanför täcket under natten. För någon vecka sen hade jag fem stora bett på ena fotknölen. Men dem kunde jag möjligen ha fått när jag gick i skogen. Sällan tar jag myggen på bar gärning. Men igår kväll när jag gick hem från bussen kände jag att jag blev biten i hårbotten och nu har jag två kliande knölar där. Tack. Kanske borde jag sätta upp ett myggnät över sängen. Sommaren har inte ens börjat.

Nu är det maj och i denna månad kommer jag ta min examen. Lite läskigt känns det nu. Året har gått så fort. Jag undrar om jag i framtiden kommer läsa något annat på universitetet eller om det här blir sista gången i livet som jag kan kalla mig student. Sjutton år i skolan totalt. Känns lite vemodigt när jag tänker tillbaka.

Jag har deklarerat via Internet i år. Gick väldigt smidigt. Brukar ringa annars. Glad över att jag kommer få tillbaka hela 7960 kronor. Nästan åtta tusen. För dem pengarna kan jag resa långt bort. Det finns så många platser som jag skulle vilja besöka. Tyvärr är det oftast tiden snarare än pengarna som ställer till problem för mig. Kan ju inte börja ett nytt jobb med att säga att jag vill ha ledigt två månader i höst. Tror inte att det skulle uppskattas. Kanske blir det en kortare resa under sommarens lediga veckor.

Ps. Ett nytt bett på överarmen och två på foten ger totalt 22 myggbett just nu. Kanske inte personligt rekord men i alla fall årsbästa...

Kommentarer
Postat av: Robban

Du får bita tillbaks!

2007-05-01 @ 19:13:32
Postat av: Louisa

Äta myggor? Njä känns inte så lockande.

2007-05-02 @ 15:50:49
Postat av: Robban

Nej nej...inte äta. Bara bita tillbaka.

2007-05-02 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback