Medvind

Har jobbat hela helgen. Känns inte som söndag kväll nu. Tiden har gått snabbt. Jag har haft det bra. När jag jobbar är jag så inne i det. Glömmer nästan världen utanför. Hunger och törst suddas ut. Sällan känner jag mig trött. Bara när jag kommer hem och vilar på soffan. Då märker jag att jag har sprungit runt i nio timmar och hållit femton saker i huvudet på en gång.
Frekvent har jag fått beröm den senaste tiden. Ibland har jag nästan svårt att tro att det är sant. För alla de gånger som jag kämpat i motvind och aldrig fått den uppskattning som jag förtjänat. Aldrig den klapp på axeln som jag behövt som ny. Nu inser de plötsligt hur värdefull jag är. Och jag har blivit mycket bättre på att säga tack vad roligt att du tycker det istället för att förringa mig själv med nja jag vet inte jag är inte så bra på det och det.
Jag hade en dröm för ett tag sen. Jag skulle tatuera in det som var viktigt för mig, för att aldrig glömma. Aldrig bli avtrubbad som de andra. Men just nu tror jag inte att de orden behövs. Jag bär de med mig inuti i stället. Leenden och hälsningsfraser som i början av sommaren var lätt krystade och fyllda av underliggande nervositet kommer nu så lätt och naturligt. Och för första gången talar jag utan att tänka innan. Utan att regisera, censurera. Rädslan för att göra bort mig har släppt. Står i köket nu på kvällen och inser att mina resor har hjälpt mig med allt detta. Jag har växt och genom resorna har jag fått känna på hur mycket jag klarar av. Och det är mycket.

Kommentarer
Postat av: Martina

Människan klarar ofta mer än vad man tror, det gäller dig med. Du ÄR duktig på det du gör om de säger så. Hoppas du haft en bra helg, trots jobb och mycket spring! Kram

2007-07-30 @ 08:53:43
Postat av: Louisa

Jag har haft en bra helg och idag är jag ledig och får vila upp mig lite. Har det väldigt bra just nu. Tänker på dig och din familj varje dag!

2007-07-30 @ 14:46:26
Postat av: Martina

Kanske kan du tänka dig en resa hit någon dag, vi åker till Malta två månader troligtvis på måndag, så om du vill, så vet du att vi är där då! Jag tänker på dig, det vet du. Kram

2007-07-30 @ 22:14:38
Postat av: maria

låter som om du har tatuerat in orden innom dig genom att du drömde det.

2007-07-30 @ 22:44:24
Postat av: Robban

Härligt när man kan segla i solskenet och den friska vinden på ytan. (Malta får ett besök av mig också, dock bara under vecka 34. Dags att jobba lite igen.)
//Robban

2007-07-30 @ 22:57:18
Postat av: Louisa

M: Oj hela två månader. Semester eller jobb? Har själv varit där för ett par år sen. Dock bara en vecka. Nu när jag mår bättre börjar tankarna på att träffas cirkulera igen. Det vore kul att hälsa på och träffa lilla flickan. Osäker på när det är genomförbart pga jobbet osv.

2007-07-31 @ 00:28:25
Postat av: Martina

Det är jobb, men det blir ju lite semester i och med att man beyter miljö och ska göra en massa utflykter. Hade varit kul och ses, var många år sedan sist.

2007-08-01 @ 08:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback