Solsken

Jag är så tacksam för de senaste dagarna. Jag har för första gången på länge vaknat efter drömfria nätter, sett fram emot den nya dagen och orkat fokusera och närvara ända till hemgång. Ibland har jag till och med haft lite energi över.

Har trotsat några av mina rädslor och ignorerat negativa tankar, med viss framgång. Beröm från omgivningen och trevligt sällskap bidrar till den positiva stämningen inom mig. Men jag tror att den största förtjänsten är min egen. Även om alla mina problem inte är lösta väljer jag att fokusera på det som faktiskt är bra och fungerar just nu. Framtiden känns plötsligt mycket ljusare.

Om min sinnesstämning vänder snart igen ska jag ändå försöka minnas denna tid och i de mörkaste stunderna tänka på att det faktiskt kan bli bättre. Efter regn kommer solsken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback