Lugnet före stormen

Den senaste veckan har varit ganska slapp. Efter tentan i måndags har jag inte pluggat någonting. Har inte behövt det. I morgon börjar en ny kurs. Tio veckors praktik. Jag är som vanligt ganska rädd. Dels för att misslyckas och vara otillräcklig och allt sånt, men ännu mer för min hälsa. Jag är rädd att stressen kommer att äta upp mig. Förtära mig. Finnas med mig även på lediga kvällar och helger. Dem envisa tankarna och hjärtklappningen. Mardrömmarna om samma återkommande tema. Men samtidigt frågar jag mig: om jag inte klarar tio veckor i ett sträck hur ska jag någonsin kunna jobba då? På riktigt.

Min magkatarr har under jullovet hållit sig lugn. Kunde till och med dricka apelsinjuice för första gången på ett halvår utan att få kraftiga smärtor efteråt. Det är ett tecken på att magen mår hyfsat bra just nu. Inte för att jag vill ta ut något i förskott men jag vet ju av erfarenhet att praktiken med all stress gör magen illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback