Timmarna

Timmarna är en intressant film. Jag trodde inte att den skulle vara riktigt så bra som den var. Men det är en njutning varje gång att se en film som är så välgjord. En film där musik, miljö och skådespelarnas porträtt så fint vävs samman till en helhet. Där allting känns äkta och självklart och man glömmer bort sig själv. Lever med, fångas in. Handlingen har förstås en stor betydelse. Jag visste redan innan vad det var för tema och det var nog delvis därför jag ville se filmen. Och den lyckades fascinera mig från första stund. Som någon filmkritiker skrev; man behöver inte alls ha läst Virginia Woolfs böcker eller ens veta vem hon var för att uppskatta denna film.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gillar den filmen också! Nicole Kidman går nästan inte att känna igen! "Orlando" av Virginia Wolf är också en favoritfilm.

Trevlig fortsättning på söndagkvällen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback