Visningar

Har nyligen börjat gå på lägenhetsvisningar men jag har en känsla av att det kan dröja många månader innan flytten blir av. Nu när jag engagerat mig så mycket i det här, främst känslomässigt, vill jag hitta drömlägenheten direkt. Vill inte vänta. Men det är ju inte bara jag som letar. Mäklaren ringde idag och frågade om jag ville vara med i budgivningen. Var och tittade igår på en fin tvåa med perfekt läge. Men det kändes inte helt rätt och den hade redan gått upp trehundrafemtiotusen i pris. Sen igår. Så jag avstod. Jag har trivts väldigt bra där jag bor nu. Men samtidigt känner jag att det nog är dags att gå vidare. Det är väl en del av livet det där. Man förändras. Får andra perspektiv och inser vad det är man helst vill prioritera. Min pappa har fått svara på många av mina frågor om rörlig och fast ränta, amorteringsfritt lån, den nya fastighetsskatten och lönelöfte från banken. Jag är både förvånad och imponerad över hur mycket han som vanlig vuxen utan ekonomisk utbildning kan om sånt. Men han har ju många års erfarenhet av bostadslån som jag helt saknar, han handlar med aktier och följer börsen varje dag. Men jag ville säga till honom: varför har du aldrig talat om det här för mig förut? Kanske för att jag inte har varit intresserad.

Kommentarer
Postat av: Robban

Vad vill du helst prioritera då?

2007-08-27 @ 23:31:26
Postat av: Louisa

Jag tror att det är det jag håller på att komma fram till nu. Något som jag känt ett tag men som inte blivit riktigt tydligt för mig tills för ett par veckor sen.

2007-08-27 @ 23:45:12
Postat av: Robban

Det där lät minsann lite lätt motsägelsefullt. *förvirrad* :)

2007-08-28 @ 00:32:57
Postat av: Louisa

Det var inte meningen att göra dig förvirrad.

2007-08-28 @ 11:10:28
Postat av: Robban

Jag överlever :)

2007-08-28 @ 14:20:03
Postat av: Martina

Fattade det som om du trivdes så bra, och det var stambyte och allt i huset och det har renoverats och fixats?? Ja, men det är som du säger, dax att gå vidare...

2007-08-28 @ 14:23:10
Postat av: Louisa

Jo jag trivs jättebra här. Men jag har länge funderat på att byta till en lite större bostad. Och som sagt, det bara känns som om det är dags för något nytt. Som att börja om lite. Nu när andra saker i livet också förändrats.

2007-08-30 @ 00:36:41
Postat av: martina

ja, då skulle jag med ha passat på. och det kan alltid vara kul med något större med..man behöver börja om lite då och då, för att uppskatta det "gamla" lite, eller vad säger du?

2007-08-30 @ 13:50:43
Postat av: Louisa

Håller med dig. Varje hem har sin tid. Har bott här i sju år nu och mycket har hunnit hända.

2007-08-30 @ 22:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback