Tvärtrött

Jobbar mer än heltid just nu. Det har blivit mycket stress på avdelningen och övertid i princip varje pass. Kanske inte konstigt att jag är rättså trött emellanåt. Väldigt fint väder idag men när jag kom hem på sena eftermiddagen stupade jag i soffan. Blev sådär helt tvärtrött och klarade inte av att hålla ögonen öppna. Somnade inom minuter och vaknade två timmar senare.
Att sova på soffan är härligare än att sova i sängen. Kanske har det att göra med viss förväntansångest inför den riktiga sömnen på natten. Har ibland svårt att koppla bort alla minnen av jobbiga nätter som passerat. Från soffan finns bara trevliga minnen. Där sover jag bara någon timme åt gången under mysig filt. Där hinner jag sällan drömma något men vaknar ofta något förvirrad. Det härligaste är att lägga sig ned, kura ihop sig, tillåta sig att ta en paus från allt. Vågor av behaglig yrsel strömmar genom kroppen och armar och ben blir allt tyngre. Vetskapen om att jag kommer somna mycket snart. Märker hur hjärtat saktar ned och tankarna bleknar. Det viktigaste just då är att få sova en stund och om solen lyser utanför saknar betydelse.

Kommentarer
Postat av: Robban

Underbart att koppla bort allt! Soffan är min bästa vän! Men idag skulle den mysiga filten vara alldeles för varm.

2007-08-07 @ 23:36:39
Postat av: Caroline

Känner igen mig i att det är lättare att sova på soffan. Jag kom på en annan grej i natt när jag låg och grubblade på massa strunt - jag vände mig om i sängen och sov på andra hållet, det funkade utmärkt! Kram Caroline

2007-08-08 @ 09:55:16
Postat av: Louisa

R: Jag använder mysfilten även på sommaren. Tror att det är en psykologisk grej, vill alltid ha något över mig, iaf när jag somnar. Hade det hyfsat svalt inne igår. Och jag är ju nästan alltid frusen.
C: Alla knep är tillåtna! På natten när jag vaknar till brukar jag ofta vända mig till andra sidan och då somnar jag ganska fort. Sen nästa gång jag vaknar vänder jag tillbaka. Men det funkar inte alltid. Lustigt det där med att man har olika favoritsidor. Höger är min.

2007-08-08 @ 16:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback