Kroppsliga besvär

Var tvungen att ta en omväg idag via Apoteket för att köpa Losec. Mitt recept har gått ut men som tur är går det att köpa receptfritt också men då blir det ingen rabatt. 150 kronor kostar en burk som tar mig en månad att förbruka. Det låter inte så mycket men det blir faktiskt 1800 kronor om året. Just nu känns det som om jag kommer få hålla på med den här medicinen i några år till. Jag har haft stressrelaterad magkatarr sen 2002 och det går inte över.

Enligt schemat är jag ledig i tio dagar nu men jag har en tenta i nästa vecka så det blir inte så mycket ledig tid över precis. Jag har inte börjat plugga ännu, jag skjuter på det hela tiden, och det ger mig så klart ännu sämre samvete än vad jag redan har. Imorgon ska jag börja.

Jag brukar inte ha huvudvärk. Kanske en gång i månaden i normala fall. Men nu har jag haft huvudvärk tolv dagar i rad, ibland bara på kvällarna men ibland redan när jag vaknar. Jag är dock ganska säker på orsaken. Datorn. Jag har suttit här och stirrat på skärmen alldeles för mycket. När jag är ledig blir det ofta tio timmar per dygn, långt in på nätterna. Inte bara slösurfande utan skolrelaterade ärenden och kreativt skapande. Men jag får helt klart skylla mig själv.

Något som är mer oroande och mindre frivilligt är hjärtklappningen som jag haft hela dagen. Det började egentligen redan igår eftermiddag och höll i sig igår kväll och kom tillbaka så fort jag vaknade idag. Även om jag känner mig ganska avslappnad och halvligger i soffan dunkar mitt hjärta på i onödigt hög takt. Det beror på tankarna. De halvt omedvetna. De negativa. Oron. Det dåliga samvetet. Även om jag haft en lugn dag rent fysiskt blir jag jättestressad bara av att telefonen ringer eller tanken på att göra något ganska enkelt som att tvätta håret.

Måste göra uppehåll från tabletterna i natt. Antar och fasar för att jag kommer ligga vaken länge och grubbla. Jag hoppas att ljudet av regnet mot rutan och stormen utanför kan distrahera mina tankar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback