Fredag

Tentan är över och det är nästan det som är det viktigaste. Att jag kanske kan få ro nu och slippa det dåliga samvetet. Pluggade ett par timmar igår kväll men borde nog läst lite mer. Men det kändes som om det gick bra. Jag kan i alla fall det som är viktigast. Roligt att träffa klasskamraterna också. Det blir lite ensamt när man är ute på praktik.

Drömde ännu en djurplågardröm i natt. Någon slängde en liten hund mot en tegelvägg och jag fångade den och kände hur revbenen i bröstkorgen var knäckta och det fanns inte mycket styrsel kvar. Hunden var mjuk och gullig, hjälplös och jag kände mig skyldig. Ångesten var stark och jag grät förtvivlat och när jag vaknade grät jag på riktigt och mina snyftningar ekade i mitt kala rum. Men jag tände lampan och återfann verkligheten. Jag har dröm liknande förut många gånger och vaknat med blöta kinder.
Natten innan drömde jag att jag var på ett behandlingshem för besvärliga ungdomar. Jag var sexton år och det var fredag och mamma kom och hämtade mig för jag skulle få åka hem över helgen. Hon var ledsen över min situation.
Tror att mardrömmarna blir fler när jag är stressad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback