Eftersnack

Tentan gick bra. När jag kom ut från salen kändes det som om jag nästan kunde ha alla rätt. Men efter att ha diskuterat med andra i klassen vad vi svarat på den och den frågan insåg jag att jag nog hade något fel här och var. Så är det alltid efteråt. Man pratar och jämför och beklagar sig och så blir folk nedstämda. Inte jag den här gången, men ungefär halva min klass konstaterade att dem säkert blivit underkända. Vi vet redan var godkäntgränsen går. Jag vill inte skryta men jag har lätt för att lära mig nya saker. Denna gång hade jag inte alls engagerat mig så mycket som jag borde/som jag gjort tidigare och ändå gick det väldigt bra. Och dem frågorna som kom på tentan var inte ens dem som jag kunde bäst.
Hur som helst är det skönt att det är över nu. Men på måndag väntar en ny delkurs och schemat verkar tufft.


Vi gick till en indisk restaurang efteråt. Sällskapet var bra och maten likaså. Vi glömde tentan. Men det var kallt ute när jag åkte hem sen. Vinden kom från norr och det sved över kinderna. I natt kom den första snön. Ett tunt vitt lager över buskar och träd. Trodde att det skulle smälta bort under dagen men det är kvar ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback