Skagen


En av de vackra strandängarna i solsken och blåst.

Förra helgen var vi i Skagen. Resan blev ungefär som jag trodde att den skulle bli. Hans vänner som jag inte träffat innan var trevliga och lätta att umgås med. Men jag märkte att jag inte är van vid att resa i ett stort sällskap och umgås så tätt inpå varandra. Åtta olika viljor tidvis men vi hade kul. Vissa personer fyllecyklade hem från discot mitt i natten och vissa andra mer halvnyktra kände ansvar och oro för att någon skulle skada sig. Det blev en intensiv helg.
Tyvärr var både R och jag småförkylda och det tar ju på krafterna när man dessutom lever spartanskt som vi gjorde. Skagen är vackert, både den lilla byn och naturen runt omkring. Vi gick på strandängarna och ut på Grenen. Alla gånger jag varit där tidigare med föräldrarna har det varit strålande solsken och massor av turister. Men vi hade inte tur med vädret förra helgen och gatorna var konstigt tomma. På nätterna tog vinden i utanför så att jag trodde att taket skulle lyfta. Och det regnade en del. Men det var underbart mysigt att ligga under varma täcken då bredvid honom och lyssna på ovädret utanför. Han somnar alltid före mig men när jag drömmer finns han där.


På väg ut mot Grenen i full sandstorm.



Skaldjursbuffet på en trevlig restaurang i byn sista kvällen. Vitt vin. Bord nummer 28.

Kommentarer
Postat av: Karro

SKickar en sommar kram

Postat av: Vimbai

hej! har ny dator o har inte varit inne här på ett tag. kul att bli lite uppdaterad :) jag älskar skagen! kul med de kortresor du gjort och planerar. kram

2008-07-03 @ 19:52:23
URL: http://www.nogg.se/vimbai

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback