Juli

Jag har varit hemifran i tva veckor nu men det kanns sa mycket langre. Tiden blir alltid pa ett annat satt nar man reser. En egen bubbla och dagar fyllda av nya intryck. Sant som man bearbetar omedvetet i flera veckor eller manader efterat. I alla fall fungerar jag sa.
Har planerat denna lilla resa sen i borjan av aret och det ar klart att forvantningarna vaxt sig stora. Liksom kraven fran mig sjalv pa att allt ska bli battre denna gang. Varje resa blir en ny chans till battring. Jag ska njuta mer, grubbla mindre, le mot framlingar, ta till vara pa varje minut. Det har varit en bra resa pa manga satt men jag ar inte helt nojd med vissa dagar. Tankar och mardrommar som foljer efter, som inte kanner granser mellan lander, som inte vet skillnaden mellan juni och juli. Jag har ju semester nu.

Man lar sig sa mycket om sig sjalv nar man reser. Och om andra. Aven om jag rest bade langre bort och langre tid sa ar ju varje situation unik. Det ar sant jag glommer ibland. Men nar jag promenerade hem harom kvallen kom jag att tanka pa det; att jag lar kanna mig sjalv mer och mer. Och det ar kanske darfor det aven ar jobbigt att resa, att sta naken och behova inse fakta om sig sjalv. Att vara ensam, inte bara rent fysiskt.

Om ett par timmar ska jag resa harifran. R ska mota mig pa flygplatsen sent ikvall och i mitt huvud har jag redan ovat in scenen nar jag far krama om honom riktigt hart och lange. Jag hoppas att jag kanner mig mer hel da. Tva veckor ar lang tid just nu for det kanns fortfarande som om vart forhallande ar nytt och lite skort. Vissa dagar har langtan efter honom kants harlig och positiv men ibland har den mer handlat om gnagande frustration. Da har jag velat gora en lista pa hur manga timmar och minuter det ar kvar tills vi ses och rakna ned. Det ar sa dubbelt det dar med att se fram emot en resa men samtidigt sakna dem dar hemma.

Min motivation for att fotografera har varit dalig hela varen men jag trodde den skulle bli battre i ny miljo. Jag har tagit en del kort nu under resan men manga har varit ganska pliktskyldiga. Bladdrade lite bakat i kameran har om dagen och upptackte bilder fran resans borjan som jag glomt bort. Sa nu ser jag fram emot att fa se alla foton i datorn hemma. Jag hoppas att nagra blivit bra.

Kommentarer
Postat av: Robban

Man kan alltid redigera i efterhand...

2008-07-20 @ 17:23:35
Postat av: Louisa

Jo men det känns bättre för egot att få fina bilder direkt. Allt bra med dig? Länge sen vi hördes. Har du fotat mkt?

2008-07-20 @ 23:09:56
Postat av: Robban

Jo...bra bilder direkt är ju alltid roligt. Men med lite enkel bildbehandlig så går det att liva upp väldigt många bilder. :)

Var ju ett tag sedan...men här är det fint! :) Verkar inte bara vara jag som drabbats av lite lycka. :) Bra för oss!

Senaste fotosessionen var på midsommarafton. 480 bilder resulterade i en mycket uppskattat bildspel. Riktigt roligt faktiskt. :) Idag är sista dagen innan semestern! kram

2008-07-26 @ 06:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback