Okomplicerat

Helgen har varit bra. Lång på ett positivt sätt. Vi har hunnit med mycket. Våra träffar blir så intensiva, varje gång, men innehåller ändå en hel del luft. Vi somnade på soffan tillsammans efter frukosten när det regnade utanför. Igår körde jag hem i natten, många mil i en silvergrå bil. Avståndet kan inte hindra oss och genom telefonen smeker hans röst mitt öra. Helt nära.

Så mycket att berätta, vara stolt över, men vill också hålla privat. Jag har lyckats väl med att inte finna felen denna gång. Vi är olika men jag låter det vara okomplicerat. Vi tycker om varandra, låter det alltså stanna så. Men drömmer så klart om nya äventyr, små kvällspromenader vid stranden, konserter i sommar och grillkvällar. Men jag ska inte kväva glädjen med höga förväntningar. Det är så nytt ännu och allting kan hända.

Jag tycker fortfarande det är helt fantastiskt, det här med kärlek. Känslor. När han håller om mig, jag känner mig som sexton igen. När jag drömmer mina mardrömmar och vaknar med honom bredvid mig. Att han är kvällsmänniska precis som jag och vi blir trötta vid samma tid på eftermiddagen. Jag märker skillnad också i mitt självförtroende. Det har växt nu. Kärlek är näring. För själen. Jag mår bättre än på länge.


Kommentarer
Postat av: Martina

Skönt att höra! Fortsätt må bra, det behöver du. Kram till dig.

2008-04-29 @ 16:45:43
Postat av: Louisa

Tack tack!

2008-04-29 @ 22:18:16
Postat av: Vimbai

låter härligt, glad för din skull.
elefanten är absolut söt ;)
kom hem idag, känns overkligt men även skönt.
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback