Passar in

Har varit och bowlat ikväll med några vänner. Det var riktigt kul och alldeles för länge sen sist. Det är roligt att göra något på en vardag, inte bara under helgen, även om jag ska upp tidigt imorgon som vanligt. Jag lyckades få strike två gånger. Blev jätteglad. Men sen missade jag en del också.

Jobbet går osannolikt bra. Varje morgon längtar jag faktiskt efter att få komma dit och börja dagens program. Jag har fått mycket beröm av flera personer som jag träffat för första gången. Det betyder så mycket, att känna att jag är på rätt väg. Att få uppmuntran och hopp. Det känns som om jag har passerat den där första jobbigaste tiden som ny och bottenlöst osäker. Nu börjar rutinerna falla på plats. Alla kan mitt namn och jag märker att jag räknas som en av dem. Och jag suger åt mig alla positiva ord för det förtjänar jag, som har väntat och törstat i flera år. Efter detta. Revanschen. Jag tänker ta för mig nu. För äntligen känns det som om jag passar in. Som om jag är gjord för det här.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härligt att läsa dina starka ord! By the way jag älskar bowling! Är duktig på det oxå! *ler* Kramar Caroline

2007-10-10 @ 23:24:18
Postat av: Robban

Bowling är buskul! Om du övar så kommer du bli minst lika duktig som du är på jobbet!

2007-10-11 @ 21:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback