Eftertrött

Ikväll är jag tröttare än på länge. Brukar piggna till ju senare det blir, men inte idag. Har väl rätt att känna mig förbrukad efter en intensiv arbetsvecka på helspänn, fokuserad i alla lägen. Det finns alltid någon att fråga men jag har kommit så långt att jag arbetar självständigt nu. Och det blir en annan press än när jag visste att min handledare åtminstone fanns i rummet. En trygghet.

Kom hem redan vid fyratiden, men det var mörkt ute då. Blåste storm som i natt. Blev jättetrött direkt när jag kom innanför dörren. Hade kunnat lagt mig och sovit för natten om jag bara tillåtit mig själv det. Åkte och handlade i busvädret, var tvungen att passa på medan jag fortfarande hade energi kvar. Har bakat sen (tredje fredagen i rad) och invigt nya mixern. Trots att jag är så ovanligt trött både i kroppen och i huvudet känner jag mig samtidigt för rastlös för att koppla av i soffan framför Tvn. Är liksom uppe i varv efter veckan. Har som vanligt svårt att släppa saker som hänt och tänker på allt jag borde fixa här hemma. Dåligt samvete över att jag borde orka mer än vad jag gör.

Lagom träningsvärk i kroppen är ganska skönt. Då känns det att man har gjort något, varit aktiv. Använt muskler som man trodde hade krymt och förtvinat. Nästan. Längtar till nästa gång nu. Känns bra att komma igång igen efter långt uppehåll.

 Hallonsmoothie

Kommentarer
Postat av: Robban

Kommit igång och tränat igen?
Jag är supertrött efter en ordentlig arbetsvecka jag. Massa saker man borde hunnit men inte gjort. Men då vet man iaf att man inte blir sysslolös. :)

2007-11-09 @ 23:46:57
Postat av: Louisa

Jo det har jag, lite smått iaf. Hoppas på en fortsättning ;-)

2007-11-10 @ 00:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback