Uttråkad

Ännu en dag hemma. Började känna mig uttråkad redan igår och det är väl ett friskhetstecken. I natt sov jag så himla dåligt, sämre än på flera månader faktiskt. Inga mardrömmar direkt men jag bara vände och vred hela tiden och kunde inte hitta en bekväm position. De tunna sömmarna i min vanliga nattröja irriterade mig och knäna kändes beniga mot varandra. Var tyvärr inte så där tungt trött som när man har gjort något ansträngande eller är riktigt sjuk. Somnade men vaknade varje timme och vände och vred igen. Så höll det på hela natten. Drömde att det var visning på min lägenhet men ingen hade talat om det för mig så jag fick snabbt plocka bort klädhögar på golvet och annat, medan mäklaren och den intresserade familjen stod ute i hallen. Jobbigt.

Känner fortfarande inget direkt dåligt samvete för att jag är hemma sjuk men jag saknar jobbet. Mår bättre idag så jag har ringt och sagt att jag kommer imorgon. Hoppas att det inte är ett förhastat beslut men jag känner mig så rastlös i huvudet och uttråkad att jag inte klarar en dag till hemma. Är inte helt återställd men så pass mycket att jag (tror att jag) skulle klara en tretimmarsgrej om jag skulle vara satt på en sån sal imorgon. Två dagar kvar på veckan och sen är jag ledig fem dagar i rad över jul. Lyx jämfört med tidigare år.

Så det enda som tar emot lite är att behöva gå upp före klockan sex imorgon. Har vänt lite på dygnet nu när jag varit hemma. Somnat vi ett och vaknat vid tolv. Ska tvinga mig i säng tidigt nu och hoppas att jag får sova mycket bättre i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback