Klubbkul

I natt såg jag The Thrills spela. Min första riktiga klubbkonsert tror jag. Ovant att inte se några kravallstaket, säkerhetsvakter och t-shirtförsäljare. Nu var bandet så nära och jag stod en meter ifrån kanten. Unga killar sträckte ut sina händer och sångaren hälsade, hann inte med alla, men ingen drog eller slet. En kort turné i Norden och vi var den bästa publiken, sa han flera gånger. Konstigt att stå där så nära, så levande och höra låtar som jag lyssnat på hemma för en timme sen, eller två. De hade en setlist, upptejpad på golvet, men några riktigt hängivna fans kom med låtförslag som de accepterade och de sjöng & spelade till publikens jubel. En verklig kontakt, en dialog. Så olikt alla andra masskonserter som jag varit på.
Jag pratade med två killar som studerade på universitetet i Växjö och hade rest hit för konserten. Fick tips om liknande musik och insåg att jag nog skulle kunna falla för någon bara för dialektens skull. Fasen så bra det var i natt och jag stod där en meter från scenen och kände mig hög, inte av alkohol eller något annat. Utan på livet tror jag. Ett rus av välbehag. Otroligt att det kan kännas så ibland.

TheThrills


Kommentarer
Postat av: Robban

Skall du med till Växjö? Jag åker imorgon bitti! ;)

2007-12-16 @ 22:57:58
Postat av: Louisa

Det verkar vara ganska trevligt där.

2007-12-16 @ 23:03:10
Postat av: Robban

Det är ganska trevligt. Men det är ingen stor stad direkt.

2007-12-17 @ 06:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback