Granskaren

Ikväll har jag stått öga mot öga med Janne Josefsson i mataffären. Dock inte på ICA utan Coop Forum. Han stod och klämde på en djupfryst kyckling och jag stod med frysta hallon då jag hörde en välkänd röst. Tittade upp på mannen och kände genast igen hans glasögon, ansikte, klädstil. Jag stirrade inte men han tittade upp och våra blickar möttes. Innan jag såg att han stod där med sin fru och lille son var min första tanke att han höll på att göra research till något nytt reportage. En sån som honom vilar väl aldrig, letar ständigt nytt material. Sover med ett öga öppet? Han stod lite lutad över frysdisken och lät något upprörd på rösten. Men han kanske alltid är temperamentsfull, även när han inte är arg.
Undrar om personalen blir lite nervösa varje gång de ser honom gå in i en mataffär, oavsett vem han har sällskap med. Undrar om han har vant sig vid att bli igenkänd av alla, om han besväras av det. Hans fru såg van ut vid uppmärksamheten, hon tittade bort hela tiden på varor, mötte inga blickar. Lille sonen var nog lyckligt ovetande, hoppade runt full av energi i sin vinteroverall. Jag såg inte var de tog vägen i det gigantiska varuhuset och tänkte inte mer på det. Men sen hamnade jag precis bakom dem i kassan. Dem hade köpt grillchips och en julbock i halm bland annat. Och det var då när jag stod där och väntade på att frun skulle betala som jag såg att dem hade köpt ett stort paket köttfärs. Coops egen stod det, inte ICAs alltså.

Kommentarer
Postat av: Alvas Pappa

Aha, lite claim to fame är aldrig fel (: Slår vad om att han kollat datumet noga. Och funderat på om det kunde stämma med hur kvaliteten verkade vara.

Tack för besöket hos oss!

GOD JUL!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback