2008

Plötsligt i eftermiddags kom reslusten över mig. Det började pirra i fötterna av rastlöshet och förväntan. Jag vill packa den stora ryggsäcken och ge mig iväg här och nu. Jag vill uppleva allt det där igen, de speciella känslorna. Frihet, äventyr, enkelhet. Att sitta på flygplanet, precis i början, med alla tankarna nu lämnar jag allting bakom mig och en oskriven dagbok. Att gå huvudgatan ned i en ny by och välja sovplats för natten. Sitta på en restaurang med fötterna i sanden och äta frukost och samtidigt låta fingrarna glida över kartan. Se solen gå ned från en strand, ett hustak eller ett bussfönster. Att vara ensam med sig själv och tycka om det. Jag kan resa vart jag vill. Ingenting är omöjligt. Det är jag själv som står för begränsningarna, kan inte skylla på något annat. I natt var jag i Kina och i Japan, strövade bland tempel och gamla byggnader gjorda av bambu. Två år sen min senaste långresa nu och jag håller på att förgås i natt av upptäckarlust. Jag brinner inuti och vill inte längre nonchalera. 

Jag brukar inte ge nyårslöften, inte ens tyst i huvudet. Men 2008 är en kombination av vackra siffror, så kanske därför. Jag lovar mig själv att ta bättre vara på tiden än vad jag har gjort hittills. Jag ska leva mer. Och försöka acceptera att jag inte är felfri.
Det har tagit mig så många år att inse att det är jag själv som styr mitt liv och ingen annan. Länge väntade jag på att någon annan skulle ta mig i handen och hjälpa mig upp. Men nu har jag rest mig och jag har gjort det alldeles själv. Så jag ska fortsätta utvecklas och inte bara vara utan leva.

Kommentarer
Postat av: Robban

Låter som om detta kommer bli ett riktigt fint år.
Hoppas det!

*nyårskram*

2008-01-01 @ 00:20:31
Postat av: Louisa

Det känns skönt att få "börja om" med ett nytt år. Hoppfull. Har redan bokat en liten resa idag, ska bli så kul att upptäcka nya platser, även om det dröjer ett par månader. Önskar dig och alla andra ett bra år också.

2008-01-01 @ 21:25:13
Postat av: Martina

Gott Nytt år Lisa!

Skulle ha skrivit kort och önskat Gott slut och God fortsättning, som men som vanligt är jag vääldigt dålig på det. (Var bra på det en gång i tiden..)

Detta året får vi lova varandra att ses, en liten resa i sig. Både till orterna där vi bor (men även en resa bakåt i tiden, för att komma i kapp allt vi missat att prata om!)

Finns nyhet att berätta! :)

KRAM

2008-01-02 @ 12:31:21
Postat av: Louisa

Precis så känner jag också Martina, att vi har så mycket att ta igen. Det vore jätteroligt om vi kunde ses, antingen här eller i eran stad. Jag har också blivit så dålig på att skicka kort och skriva brev men jag minns hur det var en gång i tiden för länge, länge sen...
Kram till er!

2008-01-02 @ 19:46:53
Postat av: l

Vi är många som fyller 28 2008 :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback