Rebeller

Frost ute och en jättevacker soluppgång på väg till bussen. Himlen gick i gult, ljusblått och rosa. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Fast jag hade nog inte haft tid att stanna upp ändå för jag var sen.

Mina klasskamrater är riktiga rebeller. Redan har dem fått igenom ändringar som jag aldrig trodde skulle gå. Idag när vi skulle gå igenom en uppgift inför nästa termin blev det nästan upplopp i klassrummet. Det blev en två timmar lång diskussion om vad vi som studenter känner är viktigt med den här utbildningen. Några var så upprörda att dem gick därifrån. Jag tycker inte att den uppgiften vi var tänkta att ha var för mycket begärt men självklart är jag glad att slippa den nu. Förstår ju att vi alla inte har samma förutsättningar. En del är ensamstående med tre barn och en del har svårt för att läsa en massa knepig högtravande litteratur. Men jag håller med våra lärare om att vi faktiskt går en universitetsutbildning och måste ha med ett antal tråkiga avhandlingar i referenslistan. Så är det bara.

Köpte med viss motvilja en anatomisk atlas idag. 505 kronor. Har funderat länge på om det verkligen var helt nödvändigt men jag kom fram till att jag kommer använda den även när denna kurs och utbildningen är slut. Som ny och okunnig behöver man ofta gå hem kvällen innan och ta en titt på anatomin för att hänga med i ett visst kirurgiskt ingrepp nästa dag.


Känns skönt att jag bara har en dag kvar i skolan nu och jag har gjort klart den sista uppgiften till imorgon. Nu kan jag riktigt njuta av ett par timmar framför Tvn utan att känna dåligt samvete. Och jag ska äta rostat bröd med honung.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket anatomisk atlas köpte du?

2006-12-25 @ 16:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback