Tid

Jag har egentligen mycket att berätta och några foton att visa men jag har liksom ingen ro att skriva. Har känt så i några veckor, som om tiden går för fort. När inspirationen väl kommer, alltid sent på kvällen, måste jag i stället sova för att orka med nästa dag. Skriver ibland stödord eller längre stycken på små lappar vid sängen. Jag älskar lappar.
Min förkylning har inte helt gått över vilket stör mig. Jag har varit på jobbet hela denna vecka men känt mig mer energilös än vanligt. Det finns någonting i kroppen som inte är helt läkt. Försöker ta hand om mig men tiden räcker inte alltid till till det heller. Eller så handlar det om prioriteringar. Och högst på min lista just nu står att vara med R. I hans närhet märker jag hur jag kan slappna av totalt och släppa alla efterhängsna tankar från arbetet och annat negativt som tynger mig. Det är ren magi hur mycket kärlek kan göra. Påverka hela min värld.

Ikväll packar jag lilla resväskan, R och jag ska åka till Danmark över midsommarhelgen med ett par av hans kompisar. Det känns så stort, vår första resa tillsammans och jag känner inte alls dem andra, men samtidigt försöker jag håller kraven och förväntningarna på rimlig nivå. Det viktigaste är att vi är tillsammans och om det regnar hela helgen blir vi blöta om vi går hand i hand på stranden, men det kan inte förstöra något. Jag tycker så oerhört mycket om honom. I mina tidigare seriösa längre förhållanden har jag sorgset tänkt "vad synd att vi inte träffades långt tidigare". Men med R känner jag inte så. Jag är bara så glad att vi har funnit varandra här och nu. Hade vi träffats på samma plats för tre år sen hade jag inte varit redo. Ibland tror jag att jag håller på att bli vuxen. Att jag har fått andra perspektiv.

Kommentarer
Postat av: smula

-gla midsommar- gumman!

kram//a

Postat av: Maria

Hey Lisa. Du är utmanad.

2008-06-23 @ 21:59:32
URL: http://www.kalendarium.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback