Vassa valptänder

Hade tänkt att skriva något annat här men det får vänta. Borde sova inte skriva. Snart måndag och jobb.

Besökte IKEA idag. Köpte en krullig grön växt, vit söt kruka till och utemöbler i trä. Har letat länge efter det senare men inte hittat den rätta känslan. Nöjd med det jag fann. Har oljat in möblerna under kvällen på altanen. Varit ledig ett par dagar nu efter examen och har hunnit med ett par promenader. Fotograferat lite, det finns många vackert blommande rhododendron just nu i området. Träffade en underbar hundvalp ikväll. Nio veckor, beige amerikansk cocker spaniel. En liten tjej. Hon var blyg i början men jag satte mig ned och pratade med henne. Då kom hon fram och ville gosa och bet lekfullt i mina fingrar med vassa valptänder. Så underbar. Så liten. Mjuk päls, nyfikna ögon, vädrande nos. Men ständigt viftande svans. Lite okoordinerad i rörelserna, snubblade på sig själv och kopplet. Ägaren hade bara haft henne i en vecka. Mina mammakänslor kom tillbaka. Som när jag höll i den sex veckor gamla pojken i skolan. När han sov i min famn. När jag inte kunde ta ögonen ifrån honom. När allting runt omkring oss bara bleknade. Har kanske inte berättat om det ännu. Hur mycket känslor det väckte.

Kommentarer
Postat av: Robban

Intressant.
Jag var också på IKEA idag.
Igår träffade jag en hundvalp som också satte tänderna i mig.
Men, riktigt färska barn har det varit lite dåligt med den senaste tiden. :)

2007-06-04 @ 00:18:47
Postat av: Martina

Var du med under en förlossning, eller var det en bebis som var sjuk?

2007-06-04 @ 14:54:31
Postat av: Louisa

M: en klasskamrat har nyligen fått barn och den senaste tiden har hon tagit med den underbara skapelsen till skolan så att hon kan slutföra kursen. Han är alltså helt frisk. Inlägget den 11 maj handlar också om honom.

2007-06-05 @ 23:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback