Stilla

Igår bakade jag äppelsmulpaj. Den blev väldigt lyckad och god. Med vaniljglass. Efter den senaste veckans ansträngning kände jag mig sliten i kroppen. Jag började gäspa redan vid nio. Ögonlocken blev tunga vid tio och jag gick och la mig halv tolv. Rekordtidigt för att vara fredag kväll.
Nu har jag sovit i tolv och en halv timme. Det behövdes verkligen. Men natten blev ganska orolig och jag drömde flera konstiga drömmar. En om mitt gamla jobb, om att saker gick fel och att jag gjorde misstag. En annan dröm handlade om ett vitt hus med havsutsikt och stor gräsmatta och katter som smög på varandra. En annan om att jag höll på att drunka i ett kärr.
Idag är det bara 18 grader ute och himlen är grå. Ute är det stilla och jag har knappt hört eller sett några människor. Alla verkar stanna inne och mysa. Det känns som om det är höst. September kanske. Min kropp är stilla och huden mjuk och jag skulle vilja stanna inne hela dagen. I soffan med filten och äta paj och se på video. Men jag ska träffa en kompis ikväll. Jag vill träffa henne men samtidigt känner jag mig frusen och seg. Mina fingrar och tår är kalla nu, som under den kalla årstiden. Jag längtar efter solens värme mot min kropp. Att ligga blundande på skön madrass på uteplatsen. Sommaren kommer nog snart tillbaka. I köket luktar det kanel.

Kommentarer
Postat av: Robban

...och lyssna på myggorna? (Annars låter det underbart!)

2007-06-16 @ 17:22:16
Postat av: Louisa

Myggor? När? Var?

2007-06-17 @ 02:31:54
Postat av: Robban

På din uteplats!

2007-06-17 @ 07:05:07
Postat av: Louisa

Myggorna är inte aktiva mitt på dagen i stekande sol. Bara getingar och envisa flugor.

2007-06-17 @ 11:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback