Speciellt

Måndag och jag är ledig. Har drömt två nätter i rad om gamla klasskamrater men det känns ändå okej. Jag har inte gått och tänkt på drömmarna hela dagarna. Det finns viktigare saker att tänka på. Har bokat flygbiljetter och beställt hem böcker från ett förlag i England. Ska bli roligt att resa lite, det var länge sen. Jag ser fram emot att gå på samma gator där jag gick för tio år sen. Yngre och väldigt mer olycklig då. Jag vill fånga dessa miljöer på bild och ta med hem.

I natt upplevde jag något speciellt. Klockan var runt ett och lägenheten var helt mörk förutom ljuset från Tvn. Jag åt yoghurt med aprikossmak och filmmusiken var underbar. Har hört den många gånger, kan minsta skiftning. Min hjärna pirrade av elektriska stötar då och då men jag har upplevt värre. Ute var det helt tyst för alla grannar sov. Men jag var ledig och fri och inte trött. Bakom filten kände jag mig lagom varm. Jag liksom tänkte här sitter jag, i mörkret och äter yoghurt som jag inte ens ser. Och jag kände mig så glad. Över mitt liv. Att vara ledig en hel helg och vara helt lugn i kroppen. Att inte behöva tänka de där negativa tankarna dygnet runt som förr i tiden. Jag uppskattar verkligen det jag har nu.

Jag har inte alls haft någon aptit i helgen. Det tar inte direkt emot att äta men jag känner heller inget sug efter något vilket är ovanligt. Har en massa godis hemma som jag knappt har rört. Har mest levt på äppelpaj & glass och hemmagjord pizza i helgen. Väldigt näringsrik mat, jag vet. Jag och M fick för oss att göra pizza när det spöregnade och inte lockande att gå dit vi planerat. Den blev väldigt lyckad och hon tycker också om ananas som jag. Vi såg på film och myste under filtar.

Kommentarer
Postat av: Robban

...och jag fick inte vara med!? ;) Lät ju så mysigt. Ni skulle dessutom få extra ananas på er pizza...för det tycker inte jag om...på pizza. :)

2007-06-19 @ 00:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback