iPod nano

Har köpt en söt liten iPod nano idag. Min gamla mp3-spelare kan bara lagra 1GB och nu när jag ska ut och resa behöver jag faktiskt få plats med lite mer musik än så. Denna rymmer i allafall 4 GB. Igår utforskade jag alla skrymslen av min kära dator och fann att min nuvarande musikkollektion är på 28 GB. Men det är givetvis många album och låtar som jag sällan lyssnar på.
Det svåraste beslutet var att välja färg. Nano finns i rosa, blå, grön och silver. Jag gillar ju blått men denna blå var alldeles för skrikig metallic för min smak. De andra färgerna var också för starka. Så det blev en silver. Men det går att köpa till olika skal med mönster och färger om jag skulle tröttna på det neutrala utseendet.

Idag har jag sysslat med matlagning på riktigt hög nivå: chokladmuffins. När jag stod i köket och rörde ihop smeten kom jag att tänka på en grej. Som inbitet Vänner-fan minns jag en av Joeys repliker: She thinks she's the greatest actress since... since... sliced bread! I lördags när min kompis och jag gjorde pizza hemma hos henne sa hon: Vad dumt att inte den som uppfann gurkan kunde gjort den mer hållbar.

Drömde en jätterealistisk dröm i natt om att jag jagade glassbilen. Jag hörde att den var på gatan och jag skyndade mig dit men så hann den åka iväg och jag ville verkligen, verkligen köpa glass så jag sprang efter. Typ. Och sen när jag vaknade imorse insåg jag att det var fredag och det är då den brukar komma. Då blev jag glad. Men jag tror inte att den har varit här idag för det är ju midsommarafton. Inte för att jag tänkte handla. Jag har nog inte handlat av den på ett par år.

    

Kommentarer
Postat av: Robban

Hmmm...gurka...till pizza?

2007-06-22 @ 22:44:54
Postat av: Louisa

Vi hade sallad till...

2007-06-22 @ 22:53:18
Postat av: Robban

Ja då så! Gurka är en god och bra uppfinning! :)

2007-06-23 @ 00:03:28
Postat av: Raur

Gurkpizza hade annars varit väldigt spännande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback