Fyra

Jag är verkligen en nattmänniska. Nu börjar det ljusna ute och jag funderar på att gå och lägga mig. Området är helt tyst och tidningsbudet har inte dykt upp ännu. Känner mig inte direkt trött. Kan bero på att jag sov middag en timme på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet. Eller att jag varit helt uppslukad. Av ord, beskrivningar och bilder. Har försökt stilla mitt omättliga begär efter ny kunskap och information. Och det har fått mig att glömma tid och rum. I många timmar. Är ledig idag så jag kan i alla fall sova till tolv. Vet att det inte är bra att vända på dygnet så här. Men det är ju på natten som jag fungerar som bäst.

Kommentarer
Postat av: Robban

Det är lugnt och skönt på nätterna. Särskilt i denna jobbiga värme!

2007-06-11 @ 11:20:28
Postat av: Louisa

Jag brukar vattna blommorna på natten. Kommer aldrig ihåg det dagtid.

2007-06-11 @ 16:55:49
Postat av: Robban

Jag brukar vattna 2 gånger om året :)

2007-06-12 @ 00:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback