Converse

I ganska många år har jag velat köpa mig ett par Converse skor. Men det har inte blivit av. Konstigt nog. Kan inte sätta fingret på varför. För något år sen tröttnade jag på min egen seghet och bestämde att nu ska det ske. Men det svåra var ju att bestämma färg. Dem finns ju i massor av fina färger och flera olika mönster. Just då var jag inne på lila men dem var slut här i stan i min storlek så jag funderade på att beställa från the UK. Nu är jag glad att det inte blev av. För jag kan fortfarande inte besluta mig för rätt färg. Jo det lutar åt någon typ av röd nyans. Jag är inte så mycket för starka färger för övrigt men jag är trött på alla skor som går i svart, brunt, beigt. Jag vill ha något annorlunda, något som sticker ut lite. Lagom. Ibland. Så rött är lagom vågat för mig. Problemet är att dem är slut i affären och slut online från en affär i huvudstaden och tydligen slut i något centrallager. Vilket verkar stämma eftersom jag varit inne på den amerikanska hemsidan nu och försökt beställa från USA men min storlek är slut där också. Trist, för det kändes så nära nu. Tillbaka till ritbordet. Kanske blå?

Min mamma tycker att jag är för gammal för att köpa denna typen av skor! Hon förknippar dem med tonåringar. Tycker att jag borde ha kommit över den perioden. Men jag har talat om för henne att när jag åker bussen till jobbet tidiga morgnar ser jag flera hippa kvinnor, mammor i 40-årsåldern som har Converse. Bruna eller vita. Man blir aldrig för gammal. Så det så.

På Converse.com kan man designa ett par egna, helt unika skor. Kostar lite extra (inte att leka med färgerna) men det går verkligen att få dem hur som helst. Olika färger/mönster på in- och utsidan om man så vill. Vilket gör det ännu svårare att välja, när man får så många alternativ. Nej, jag ska ha ett par enfärgade. Till att börja med.

ConverseGrandpa


         

Grandpa's Chair White (kolla in rullstolen i lila)
Jag provar röda skor idag i affären (och vill inte gå därifrån)
En kille som heter Joshua har rekordmånga Converse (dela med dig!)
Denna modell tycker jag verkligen är ful (bacon and egg)

Kommentarer
Postat av: Robban

Röda är superfina när man har jeans!

2007-07-21 @ 00:13:47
Postat av: Louisa

Tycker jag också!

2007-07-21 @ 00:46:47
Postat av: Martina

Köpte du dem?

2007-07-30 @ 08:47:53
Postat av: Louisa

Nej det har inte blivit något köp ännu. Kan inte bestämma mig vilken röd nyans jag vill ha...

2007-07-30 @ 14:41:56
Postat av: Martina

Ojdå, visste inte det fanns en massa olika nyanser. Ja, då kan man ju stå och välja i all evighet!! Tur man slipper välja så mkt här vad man ska ha på fötterna, annars skulle jag stått och valt ut varenda Converse sko!

2007-07-30 @ 22:19:33
Postat av: Louisa

Jo då det finns flera nyanser i varje färg att välja på och sen alla olika mönster. Verkligen svårt att välja. Men jag skickade iväg en beställning idag. Visar resultatet när/om de kommer fram...

2007-07-31 @ 00:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback