Organiserar

Har svårt att komma igång igen efter lovet. Träffade klasskompisarna här om dagen för grupparbete. Det blev mest en massa prat om annat. Ingen var direkt motiverad. Men någon hade pluggat under lovet inför tentan på måndag. Jag ska börja idag, tror jag. Den är inte så omfattande, tror att jag kan lära mig anatomin på ett par timmar. Om jag bara anstränger mig.
Har vänt på dygnet också under dessa lediga veckor. Lagt mig vid fyra varje natt, legat och läst en timme, somnat halv sex. Det blev svårt i onsdags när jag skulle gå upp nio. Jag försöker vända tillbaka nu. På måndag börjar skolan på riktigt.

Tycker nog att jag har fått lite mer ordning hemma nu. Köpt ett soffbord på IKEA. Rensat ut ännu fler tidningar och kataloger. Slängt saker från förrådet. Städat i många timmar. Köpt tyg till soffan som ska kläs om. Letar tyg till gardinerna, det är svårt att hitta det rätta. Funderar på hur jag ska ha tavlorna. Vill inte borra och göra fula märken i den nymålade väggen innan jag bestämt mig helt. En spegel ska jag ha i hallen och en hylla. Men jag börjar tycka om mitt hem igen. Skulle vilja vara hemma hela dagarna och pyssla, inte gå i skolan.

Köpte en söt liten hjärtformad hängare igår så jag kunde hänga upp mina balettskor igen på nya bokhyllan.
 


Ps. Möbeltassar är ett sött ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback