Hjärtan

Jag håller traditionen vid liv, att baka varje fredag. Ikväll pepparkakor. Är ovanligt tidig i år, brukar annars bli dagen innan julafton. Har gått och längtat nu i veckan efter detta. Smaken. Men egentligen var jag nog mest sugen på glasyren. Det blir bara en gång om året som jag gör egen glasyr (och tur är nog det).

I morse i badrumsspegeln såg jag något konstigt på min kind. I mungipan, på hakan. Små spår av torkad choklad, såg det ut som. Men upptäckte sen att jag bitit mig i kinden under natten. Fint köttigt sår, borde gjort ont tycker jag men minns inte att jag vaknat. Tillbaka vid sängen, såg att kudden hade två rejäla fläckar med blodblandat slem. Händer inte så ofta dock.

Har hänt en del märkliga saker på jobbet under veckan. Utöver det vanliga liksom. Flera dagar. Jag har varit med om att plocka ut en pepparkaksform ur någons kropp. Sånt som man inte tror kan ske. Sånt man har svårt att föreställa sig, innan man varit med och sett. Absurda saker. Ibland. Flyter ihop med våra vanliga rutiner.

Saknar fortfarande inspiration både när det gäller foton och ord. Nästan varje dag går jag förbi något fint motiv som jag skulle vilja fota men jag vet att det inte kommer bli bra. För jag orkar inte engagera mig tillräckligt och då är det lika bra att inte ens försöka. För om jag försöker och misslyckas kommer jag bara känna mig. Dålig. Intalar mig själv att jag inte behöver fånga alla vackra himlar eller glänsande frost i morgongräset på bild. Det ska inte bli som ett tvång. Men jag är rädd att glömma. Vill ha minnena bevarade tror jag. Som en extra backup om min hjärna skulle sluta fungera.

Har återupptäckt ett jättebra album, So Much For The City, med The Thrills från 2003. Har lyssnat på det flera gånger under kvällen medan jag bakade och blivit beroende. Känns så rätt just nu. Påminner lite om Radiohead vars senaste album jag verkligen älskar. 


Peppar350 
 

Kommentarer
Postat av: Robban

Det var verkligen inga pjåkiga pepparkakor du har snott ihop! *sugen*

2007-12-15 @ 01:41:21
Postat av: Louisa

Njä, men det märks väl att jag gillar glasyr?

2007-12-15 @ 01:51:01
Postat av: Robban

Mjoo. Busfina. Glasyren gör att dom ser superlyxiga ut!

2007-12-15 @ 11:08:26
Postat av: Vimbai

jättesöta foton, och pepparkakor :) ska kolla upp det albumet...

Postat av: Anna

jag känner igen mig mycket i dina tankar,, hur man vill men inte orkar.

och jag måste också bara säga att jag älskar när bilder är redigerade i svart-vitt med bara en sak i färg. jag har inget program så jag kan redigera så, men vill ha!

2007-12-15 @ 21:11:22
URL: http://annaeriksson.blogg.se
Postat av: Louisa

Radioheads senaste album heter In Rainbows och det är underbart. Så jag rekommenderar det och The Thrills.

2007-12-15 @ 21:15:00
Postat av: Louisa

Anna: Alltid skönt att höra att man inte är ensam med att känna så. Jag har redigerat bilden i Photoshop (som går att ladda ned gratis på nätet om man letar lite). Det är första gången jag försökte mig på den typen av effekt och blev ganska nöjd. Ser fram emot att göra det fler gånger.

2007-12-15 @ 21:19:07
Postat av: Linnea

Häftig bild :-) Och så måste jag säga att din page är otroligt fin (såg den på din lilla profilbild där uppe). Väldigt cleant och snyggt.

2007-12-18 @ 17:05:22
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Louisa

Tack så mycket Linnea. Jag har kommit fram till att jag passar bra i den frisyren, har haft page till och från under åren.

2007-12-18 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback