Re: 19 juli

Converse.com har slarvat bort min beställning. Fick jag reda på igår. Det har gått ett par veckor nu och visst stod det att leveranstiden kunde vara en månad men jag började ändå ana oråd. Så jag mejlade dem. Hade fått kvitto och ID-nummer och allt sånt vid beställningen. Det väldigt positiva är dock att i det nya mailet som jag fick igår stod det att fraktkostnaden från USA är 90 USD (ungefär 630 kr) och inte 12 USD (85 kr) som det stod på mitt ursprungliga kvitto. Frakten kostar alltså mer än dubbelt så mycket som själva skorna (295 kr) vilket inte känns rimligt. Och eftersom möjligheten fanns att avbryta (den bortslarvade) beställningen gjorde jag det.

I sneakersaffären i huvudstaden har dem fortfarande inte den färg jag vill ha. Vinröd. Gick på stan idag efter jobbet och såg röda skor i en affär men de var så klart slut i min storlek och tjejen sa att de inte skulle få in fler förrän till våren! Gick vidare till annan affär med massor av Converse i olika färger. Slut där med och osäker om/när de skulle komma. Men lite av en slump tittade jag in i en sista skoaffär innan hemresan. Och där såg jag de gråmönstrade som jag visserligen sett förut. Men nu visste jag att allt hopp var ute för de röda varianterna och då föll jag för dem. De grå med ljuslilarosa blommor. De fanns i min storlek och jag provade. Och kände att grått går bra det med. Är snyggt till jeans och kanske mer lättmatchat än röda. Så jag köpte dem.

Ingen kan anklaga mig för att vara en impulsiv shoppare. Från att jag första gången började fundera på att köpa ett par Converse till att jag faktiskt gjorde det tog det drygt tio år. Usch, ibland kan jag vara ruskigt obeslutsam. Borde nästan söka hjälp för det ;-)

      ConverseMina

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra att det gick att avbryta, frakten var ju orimligt hög. De är väldigt snygga skorna, men är de sköna? Hade sådana på mellanstadiet tror jag, det är väl de som oxå kallas basketkängor? Jag tyckte de var så dåligt uppbygda för foten... Jag har lite speciella fötter så jag får hålla mig till eccos walkingskor, tusen pix men det är de värda! Kram på dig Lisa!!

2007-08-18 @ 01:05:12
Postat av: Louisa

Jag hoppas att de är sköna ;-) Med tanke på att så många människor använder dem och att de har blivit en klassiker bland sneakers antar jag att de är hyfsat fotvänliga. Har inte tänkt att använda dem för jämnan utan växla med andra skor. Mina fötter är relativt känsliga, iaf för helt nya skor. Jag har också ett par Ecco som jag tycker om.

2007-08-18 @ 01:21:12
Postat av: Martina

Jättefina! Tur i oturen med din beställning då alltså! Stor KRAM

2007-08-18 @ 06:23:08
Postat av: Vimbai

Jättefina verkligen, bra val! ;) Blir kul att ses ikväll. Kram

2007-08-18 @ 11:20:56
Postat av: Louisa

M: Ja verkligen.
V: Jag ser fram emot ikväll, synd bara att vädret är dåligt.

2007-08-18 @ 13:30:13
Postat av: maria

tycker de skorna du valde var super fina! Tur i oturen med de andra. Verkar ju helt snurrigt att frakten var så dyr.
kram

2007-08-18 @ 14:45:33
Postat av: Anonym

fina :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback