Inte

Det har inte varit en bra dag idag. Jag har gjort mitt allra bästa men det känns som om jag har kämpat i motvind hela tiden. Man kan inte vara bästa vän med alla, jag vet. Och det är inte det jag strävar efter heller. Men det hade varit roligt med något uppmuntrande ord ibland från vissa och inte bara en tom blick. Känslan av att man kommer och stör.
Är trött på att dubbelkolla saker varje morgon och upptäcka alla fel. Små och ibland lite större. Första dagarna förstod jag inte att jag var tvungen att göra så, men jag blev utskälld av läkarna på ronden, för det var ju jag som var ansvarig och det var så jag lärde mig. Den hårda vägen. Att jag måste kolla allt. Men att vara noggrann känns tidvis mer som en belastning än en god egenskap. Lider av att se hur det slarvas. Mår illa och hoppas att det aldrig kommer drabba mig eller de jag känner. Och jag längtar nu allt mer efter min kommande placering där arbetet är mer strukturerat och baserat på precision i varje moment.

I början av sommaren kände jag mig så positiv och efter semestern också. Gradvis har den kanske runnit av mig, den där glädjen med att jobba. Varje morgon skuttar jag i princip upp och tänker fortfarande detta kan bli en bra dag. Men vissa dagar kommer känslan av att det jag gör saknar betydelse. För att det är så många som inte är som jag. En del hör inte hemma där alls. De har tappat gnistan och respekten för människor. Eller kanske har den aldrig funnits där för några få. Ibland känns det som att jag ror min lilla båt genom ett hav av sirap.

Kommentarer
Postat av: Robban

...utan åror. Men det är bra att du ror! Du behövs!

2007-08-15 @ 23:26:31
Postat av: Anonym

Vet hur ett hav av sirap känns, verkligen. Men du gör rätt i att dubbelkolla, men tråkigt att det bara är du som gör det? Tråkigt att det slarvas,.det får en att ta avstånd från den svenska vården..

2007-08-16 @ 12:51:16
Postat av: Anonym

jobbigt :/

Postat av: Louisa

Idag hade jag en bättre dag med lite mer sympatiska människor.

2007-08-16 @ 21:47:17
Postat av: Robban

Jag har också haft en bra dag. Det har varit blåsigt!

2007-08-17 @ 00:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback