Perspektiv i november

Träd Moln

28 november 2005. Nollgradig eftermiddag.  Jag promenerade vid havet, längs stranden där jag känner mig hemma. Kameran, silvergrå, i jackfickan. Minns fortfarande hur jag kände då. Hela mitt fokus låg fortfarande  på resan. Hade kommit hem men inte kommit över det. Försökte sortera tankarna tror jag.

Ett år har gått och så mycket hinner ändras. Hade hoppats på att vissa saker hade förändrats till det bättre. Varit annorlunda. Datum gör det så tydligt. Som en deadline. Jag kan se tillbaka på det nu, året som gått. Vad som varit bra och dåligt.  Mitt första riktiga jobb efter utbildningen. Stressen som höll på att bryta ned min kropp. Återfall och ljusa stunder. Mediciner både för kropp och själ. Jag har blivit äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback