Nyanser av vitt

Lyssnar på REM och försöker få ordning i nya bokhyllan. Väldigt vitt har det blivit här hemma efter ommålningen. Funderade på att köpa vit bokhylla men det hade nog blivit lite för mycket. Köpte en i björk istället och är nöjd med det.
Mycket folk på IKEA som vanligt. Det trettioåriga paret i kassan bredvid köpte åtta stolar och annat för drygt tiotusen kronor. Inget ovanligt tror jag när man kanske flyttar ihop och ska inreda ett hem. Folk tar upp kortet och betalar utan direkt eftertanke. Så även jag. Konsumenter är vi allihopa.

Blir trött när jag tänker på allting som behöver göras/köpas. Hylla, spegel och lampa till hallen. Hyllor, spegel, byrå, soffbord, gardiner, nytt tyg till soffan som ska kläs om, tavlor, ev matta och lampor till vardagsrummet. Och ny TV. Har levt i provisorium sen i maj, innan stamrenoveringen då jag var tvungen att flytta bort alla möbler. Visste att det skulle målas om sen så jag satte aldrig tillbaka hyllor och sånt på väggarna. Har faktiskt levt med halvprovisoriska möbler i flera år eftersom jag inte visste hur länge jag skulle bo kvar. Men tiden går. Åren går. Nu är det verkligen dags att få ordning här hemma. Synd bara att allting kommer på en gång.

Sovit dåligt i helgen som väntat. Uppehåll från tabletterna. Vaknat fem tio gånger per natt. Drömt en massa om sjukhus och döende människor och en del annat icke önskvärt. Men det känns ändå okej. Jag har varit ganska utvilad och pigg men min kropp värker efter möbelflyttandet. Ska upp 06:20 imorgon så det blir ingen helkväll vid datorn precis.

Lampa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback