Hemresan

Efter två månader på rundresa i Indien kom jag hem. Landade på Paris flygplats tidigt på morgonen och lyckades ta mig ut för att andas in lite europeisk frisk vinterluft. Jag såg solen gå upp där, utanför flygplatsen bland bilar och betongfundament och det var så vackert och jag var vid liv.
Sen kom jag hem till Sverige vid lunchtid och mamma & pappa mötte mig med vinterjackan. Allting kändes så konstigt då. Sömnbrist, jetlag, ny miljö. Jag stod i hallen till min lägenhet och det var tyst och stilla och rent och overkligt. Det var som att vara hemma hos en främling. Det skrämde mig lite att det bara tog mig två månader att bli helt omprogrammerad.

Paris

Paris flygplats 8 november 2005.

Kommentarer
Postat av: Vimbai

Hej! Jag ska resa runt och delvis jobba för logi. Jobben är på olika ställen som Bed & Breakfast, vingård och farm, med bl.a. gästkontakt, fruktplockning och trumtillverkning.

2006-11-09 @ 21:58:55
Postat av: Vimbai

Aaron är förresten en vän som bor i Adelaide, han pluggade i Västerås i några år och då möttes vi på Internet fast vi har inte träffats "på riktigt" förut.

2006-11-09 @ 22:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback