Ur rytm

Var på Systembolaget igår. Vid kassan stod en liten skylt: Var beredd på att visa legitimation om du ser ung ut. Jag ser ung ut.

Har vänt lite på dygnet under lovet. Det brukar bli så. Nätterna vid datorn blir allt längre. Har svårt att slita mig när inspirationen flödar. Ligger och läser en del också. Sånt som jag inte hinner annars. Har sex pocketböcker som väntar. Någon köpte jag i somras.
Släckte 04, somnade efter en halvtimme. Vaknade av ett enormt oljud klockan 07. I över ett år har området varit en byggarbetsplats till följd av stamrenoveringen. Nu är dem nästan klara men det återstår lite småjobb här och var. Här och var råkade i morse vara precis utanför min dörr.
Jag halvdrömde att jag var med och amputerade ett ben, för bensågen som ortopederna använder låter ungefär som den borren som byggkillarna höll på med fem meter från mitt huvud. Öronproppar hjälpte inte och terrorn fortsatte i en halvtimme. Det tog mig lite tid att somna om sen men det var fortfarande mörkt ute och det underlättade. Och jag hade bara sovit i tre timmar.
Tycker att det är lite tidigt att börja borra klockan 07. Men det är ju inte byggkillarnas fel att jag har vänt på dygnet. Sen började oväsendet igen vid elva. Då blev jag arg.

Ska på en liten fest ikväll hos en vän. Jag hoppas att det blir trevligt. Känner mig ganska social just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback