Planeringsförmåga

Är jag vuxen? Ibland tvivlar jag. Kan planera saker minutiöst på jobbet men tydligen inte privat. Har vetat i flera veckor att medicinen håller på att ta slut. Skrivit lappar till mig själv om att jag måste ringa doktorn. Tog det inte på allvar förrän jag påbörjade den sista kartan. Ringde då och hon var förstås inte hemma. Fick tillslut tag på henne någon vecka (fem försök) senare. Hon hade ingen tid innan jul.
Så nu sitter jag här med elva tabletter som ska räcka 35 dagar och jag avskyr mig själv för att jag har försatt mig i den här situationen. Hade inte heller modet att erkänna läget för henne i telefon (delvis för att hon känner till mitt yrke och alltså borde jag vara ansvarsfull). Jag vet att det krävs ett personligt möte för att få ett nytt recept, det är inget hon kan tänka sig att skicka hem.
Jag hoppas att jag lär mig något av det här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback