Fågelkvitter

Fågelkvitter klockan halv tre i natt. Det är plus tio grader ute och jag förstår att djuren känner sig vilsna. Men fågelsång om natten brukar störa mig först i april, maj. Dem sitter alltid i det stora trädet utanför mitt fönster.
Jag släckte klockan fyra. Tidningsbudet hade precis varit här då. Jag jobbade som tidningsbud en sommar. Ute på landet, jag hade ett bildistrikt. Det var relativt varmt väder då men att jobba natt var inte min grej. Så det är härligt att ligga i sängen nu och veta att jag själv inte behöver dela ut tidningar i regn och rusk.

Har köpt en ny kökslampa. Vit med lite silverdetaljer. 650 kronor på Cervera. Jag hade en liknande innan men den hade varit trasig ett tag. Den lyste fortfarande men muttrar och olika stag föll av när jag städade en gång så jag var lite rädd att den skulle gå sönder helt och falla ned.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback