Bilglädje och boksorg

Hade inte kört bil på säkert sex veckor men när jag satte mig där på förarplatsen och började backa ut gick ju allting automatiskt. Som det brukar. Väl invanda rörelser och rutiner.
Jag känner mig så vuxen när jag kör bil. Kan sitta och småle för mig själv ibland för att det känns så stort. Jag har haft körkort i fem år men fortfarande kan det ibland kännas som den där första gången. Första turen när jag var ensam i bilen för första gången efter år av övningskörning med mina föräldrar och bilskolelärare. Det var så overkligt att sitta där helt själv då. Är jag verkligen kvalificerad för det här liksom?

Spanat efter ny Tv idag. Blev nog mer vilsen än innan. Åkte runt till fem olika affärer. Dålig service och packat med kunder på vissa ställen. Ont om parkeringsplats.
Det är så svårt att välja tycker jag. Bildkvalitet, pris och form. Allt måste stämma. Det är nog därför jag skjutit upp det här med att skaffa ny Tv en längre tid.

Jag började läsa en bok igår. En bok som jag läste för många år sen men som jag kom på att jag ville läsa om. Den är baserad på en verklig (sorglig) händelse. Ikväll när jag höll på att slösurfa och söka runt på nätet upptäckte jag att den tjejen som boken handlar om bor här där jag bor. Hon bor femhundra meter härifrån. Det känns så knäppt för jag låg och grät i natt när jag läste om hennes öde. Och när jag nu upptäckt var hon bor vill jag ringa henne och säga hur jäkla berörd jag blivit av den där boken. Både nu och för tio år sen.

Kommentarer
Postat av: Vimbai

Hej Lisa. Låter som skön frihetskänsla att kunna köra själv.. jag måste ta tag i mitt övningskörande när jag kommer hem igen sen. Har nån sån där konstig oro att just jag aldrig kommer lära mig köra, så dumt egentligen. Vad heter boken du läser? Maria sa att ni kommer på min lilla fest, ska bli trevligt att ses! God jul ;)

Postat av: Martina

Kände som du när jag satte mig i en lånad bil häromkvällen och skulle köra min lilla familj hemåt. Jag har bara kört bil en gång på nästan 7 månader, men precis som du säger så satt det som i ryggmärgen det där med körning. Precis som föregående inlägg undrar jag vad boken heter.

2006-12-22 @ 10:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback